...i el tramvia a Oliva

L’alcalde de Gandia, juntament amb altres alcaldes de la comarca, ha fet la gran descoberta: com que no sembla que vaja endavant el tema del tren Gandia - Dénia, fem un tramvia fins a Oliva! Val a dir que tampoc és una idea nova: ja apareixia en els primers estudis sobre infrastructures i mobilitat del Consorci de les Comarques Centrals, el CONCERCOST, on, de tota manera, la infrastructura prioritària era el tren.

Novament, es parla d’un projecte de gran envergadura de manera massa frívola, tot i l’aparença d’estar meditada. Mentre que han arribat ja a posar preu al bitllet (1,35 €!: quina precisió) encara no sabem què costarà l’obra (perquè no hi ha projecte) i, per tant, per on anirà i, el que és més greu, quina afecció pot tindre al necessari, imprescindible i llargament reivindicat tren Gandia - Dénia.

Comencem pel final. El tren Gandia - Dénia (i la seua ampliació fins Alacant) no és només una aposta per un mitjà de transport públic no contaminant que aprofite per unir la Safor i la Marina. És molt més que això. És la infrastructura que uniria València i Alacant, i esta amb Europa, conformant així l’anomenat corredor mediterrani. Per tant, una infrastructura estratègica per als interessos econòmics valencians. Des d’eixa certesa, qualsevol altre projecte “secundari” no hauria de suposar cap entrebanc per al “prioritari”, tot i ser conscients que és evident també que una altra assignatura pendent a la nostra comarca és la d’una xarxa de transport públic eficaç i coherent. Eixe tramvia Gandia - Oliva podria ajudar. Però, per on aniria? S’ha dit que per l’actual “carril bici”, és a dir, per on ha de transcórrer el tren. Són compatibles? Si ho són ací, per què no ho poden ser a Gandia? Per què no es planteja el tramvia Gandia - Grau aprofitant l’actual via del tren, amb els avantatges que ja hem esmentat? Si no són compatibles, caldrà dos ponts per travessar el Serpis, un damunt de l’altre? Transcorrerà el tramvia (o/i el tren) en superfície, quan l’Ajuntament va al·legar en el seu moment perquè ho fera soterrat o en trinxera? La proposta del tramvia a Oliva és ben interessant. Pe a alguns ens fa l’efecte que (malgrat que ja sabem el preu del bitllet) hi ha tants interrogants que es tracta d’un brindis al sol que, d’altra banda, pot haver estat creat per tapar la nova decepció que va suposar l’entrevista entre el Ministre Blanco (PSOE) i el Conseller Flores (PP), de la qual no isqué cap compromís seriós. Com sempre. O potser també per desviar l’atenció sobre els dubtes ciutadans que ha creat el tramvia al Grau. En això, Orengo és un mestre.



| Més

Comentaris (2)

Anònim

11 d’agost del 2009, a les 16:45

tota la raó del món en aquests dos escrits.
L'efecte que a mi em dóna és que el govern municipal informa als ciutadans de les historietes que es porten entre mans per damunt, sense entrar en detall, perquè és ahí on surtirien les preguntes i els dubtes, els quals ni ells sabrien respondre.
Gràcies que tenim polítics com vosté que ens fan vore una altra vessant més aclaridora.

Carles Tomàs

11 d’agost del 2009, a les 17:42

Passarán más de mil años, muchos más
y el tren a Denia nunca llegará.
Llevem-nos del cap aquesta entelèquia. El PPSOE no està interessat en comunicar aquestes comarques. Han de fer el possible per no vertebrar el País Valencià. Alacant no vol perdre la influència sobre La Marina. També sembla que interrelacionar comarques de les anomenades centrals, tampoc interessa als partits estatalistes i provincialistes.

Publica un comentari a l'entrada